Rinze Kootstra en Albert de Vries winnen 1e Koppelwedstrijd

Zondag, 31 maart 2019

Oldeberkoop – Afgelopen zondag, 31 maart was de start van het visseizoen 2018 voor de wedstrijdvissers van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er was een koppelwedstrijd uitgeschreven aan de Helomavaart, nabij het Paviljoen Driewegsluis, Het was zondagmorgen vroeg, voor de Vissers, na een hele winter rust.

Het weer deed voorjaars aan, de praktijk was temperatuur 11 graden, een lichte bries en vele zonnestralen. De opkomst was een positief ingestelde groep heren senioren, welke zich melden bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan goed, zowel in gewicht, maar in aantal nog beter. Het team van Rinze Kootstra en Albert de Vries, viste vanaf het beginsignaal strak en geconcentreerd, hun strategie was van te voren goed doorgenomen en werd goed uitgevoerd. Bij de weging bleek dat hun tactiek goed was en staken er met kop en schouders boven uit. Hun gewicht was 8535 gram. De vangst zou na afloop genoeg blijken te zijn voor de dagoverwinning. Het Team van Roelof Hijlkema en Marten de Vries bleek op een verdienstelijke 2e plaats te zijn uitgekomen met 8190 gram. Team Lammert Menger en Tjietsche Dijk mochten naar voren komen voor de 3e plaats met 5720 gram. 4e plaats Harry Nijholt en Foppe van Dijk met 5035 gram, 5e plaats Jurjen van Dijk met 3070 gram. De start van de competitie 2019 zal zijn op 14 maart, Oldeboorn, vertrek 6.30 uur van de Carpoolplaats in Oldeberkoop.

Krantenverslag Stellingwerf en NOS