Seles de Jong en Tygo Moes doen ervaring op NK Jeugd

Zaterdag, 8 september 2018

Oldeberkoop. Afgelopen zaterdag 8 september mochten Tygo Moes en Seles de Jong meedoen aan het NK zoetwatervissen voor junioren. Op 2 juni hadden de jeugdige vissers van HSV De Rietvoorn zich al geplaatst voor deze wedstrijd tijdens het Friese kampioenschap , dat in Grou gehouden werd.

Tygo en Seles deden mee in de categorie junioren onder de 15. Tijdens de jeugdwedstrijden van de club, lieten deze jongens al vaak zien goed te kunnen vissen. Vandaar dat ze de kans kregen om mee te doen aan het Fries kampioenschap. Dat er talent is, blijkt wel degelijk. Want in Grou werd er veel vis gevangen. Voor het NK reisden ze af naar Giethoorn, waar ze aan het Beukerskanaal de vissen binnen moesten zien te halen. 40 deelnemers waren er in de categorie U15. Om 11:00 klonk het startschot en werd er best wat vis gevangen. Na een tijdje werd het water wat wilder en de vissen leken wat voorzichtiger te zijn geworden. Om 15:00 was het eindsignaal en verplaatsen de vissers zich naar “De Meenthe” in Steenwijk voor de prijsuitreiking. Helaas vielen Tygo en Seles buiten de prijzen. Maar ze hebben wederom weer veel geleerd en het was een enorm leuke ervaring om hieraan te mogen deelnemen. Beide jongens hebben genoten en zullen vast vaker van zich laten horen!!

Correspondent, Grietje Dekker
Krantenartikel Stellingwerf en NOS, 12 September 2018