“ Harry Nijholt “ pakt dagzege op Aalsum

Maandag, 3 september 2018

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de negende senioren viswedstrijd van het seizoen. Het was voor de wedstrijdvissers weer even wennen om na het zomerreces de wekker weer te moeten zetten. Deze wedstrijd werd gehouden aan de het Prinses Margriet Kanaal ter hoogte van het dorpje Aalsem, nabij de spoorbrug ter hoogte van Irnsum.

De Zon deed zijn werking goed, de vissers waren luchtig gekleed, dit had op de vis een goede uitwerking. De vis aasde goed, alleen de scheepvaart, aanwezig in grote aantallen was een grote tegenstander. De honger kon gestild worden, goed voeren en goed inwerpen bracht Harry Nijholt de eindzege met een totaal van 7950 gr. Marten de Vries eindigde met een totaal van 7220 gram, zijn koppositie kwam niet in gevaar.

De overige uitslag was als volgt: 3e pl. Tjietze Dijk met 4950 gr. Tjietze vierde zondag zijn 65e verjaardag, nogmaals dank voor de traktaties. 4e pl. Roelof Hijlkema met 4810 gr. 5e pl. Danny Nijholt met 3640 gr. 6e pl. Rinze Kootstra 3490 gr. 7e pl Jurjen van Dijk met 2780 gr. 8e pl. Albert de Vries met 2450 gr. 9e pl. Lammert Menger 820 gr. De eerst volgende wedstrijd is op 16 September, wedstrijd te Heerenveen, Heerenveens Kanaal. Vertrek 6.30 uur bij de Carpool te Oldeberkoop.

Krantenverslagen Stellingwerf en NOS, 5 September 2018

Verslag, Dreijer, September, 2018