“ Marten de Vries “ Oppermachtig op Oldelamer

Zondag, 24 juni 2018

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er alweer de zesde wedstrijd van het visseizoen 2018. Er werd gestreden aan de boorden van de Kuunder, beter bekend als de Tjonger bij Oldelamer. Bij het krieken van de dag konden de wedstrijdvissers om 6 uur het winterpak aan, slechts 8 graden was de buitentemperatuur, eind Juni.

Er werd redelijk vis gevangen door de heren wedstrijdvissers, alleen de Brasems aasden heel voorzichtig. Marten de Vries was de dagkampioen gevolgd op afstand door Jurjen van Dijk, de winst voor Marten zat hem in de 2 mooie grote Brasems, welke aangeboden werden aan de weegschaal. Beide heren zaten midden op het parcours, dus geen voordeel van de kopstekken.

De totale uitslag luidde als volgt: 1e pr. Marten de Vries 3970 gr. 2e pr. Jurjen van Dijk 3710 gr. 3e pr. Harry Nijholt 3210 gr. 4e pr. Danny Nijholt 2060 gr. 5e pr. Albert de Vries 2010 gr. 6e Lammert Menger 1410 gr. 7e pr. Tjietsche Dijk 800 gr.

De overige resultaten zijn terug te lezen op de website. In het tussenklassement gaat Marten de Vries aan de leiding met 37670 gr. 2e plaats Harry Nijholt met 30360 gr. En op de 3e plaats Jurjen van Dijk met 21910 gr. De eerst volgende wedstrijd is op 1 Juli op Urk, vertrek 6.00 uur bij de rotonde in Oldeberkoop.

Krantenverslag, 6e wedstrijd, Oldelamer, 27 Juni
Stellingwerf