Harry Nijholt wint Ooststellingwerf Cup 2018

Zaterdag, 9 juni 2018

Oldeberkoop – Zaterdag werd er door de 5 aangesloten Visverenigingen uit de Gemeente Ooststellingwerf om de Jaarlijkse Cup gevist. De organisatie van dit jaar was in handen van het Bestuur van Hengelsportvereniging de Tjonger uit Makkinga. Er werd door ruim 36 sportvissers gestreden aan de boorden van Opsterlandse Compagnonsvaart, ter hoogte van Oosterwolde.

Harry Nijholt van de Rietvoorn uit Oldeberkoop takelde op het stek nummer 36 de meeste vis uit het water, bij de weging had Harry 3555 gram. Op ruime afstand eindigde Gerrit Hoogeveen van Ons Genoegen uit Oosterwolde met 2525 gram. Op de 3e plek eindigde Roelof Hijlkema van de Rietvoorn met 1415 gram.

Op plek 7 eindigde Jurjen van Dijk met 1385 gram, 8e plek Albert de Vries met 1335 gram en op de 10e plaats eindigde Tjietze Dijk met 1260 gram. Allen lid van Hengelsport vereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Om 7.00 uur werd het start signaal gegeven door voorzitter Auke Wesstra en konden de deelnemers de strijd met elkaar aangaan. De vangsten waren over de linie niet groots, maar het geduld hiervoor werd voor de deelnemers ondergaan in enorme regenbuien, afgewisseld met zon. Bij het Café in Donkerbroek werden de prijzen van 2018 uitgereikt door Wethouder Fimke Hijlkema en wedstrijdleider Auke Wesstra. Mw. Hijlkema sprak de lovende woorden uit, vissen was haar onbekend maar heeft haar bemind gemaakt voor de mooie sport, uitspraak welke een sportvereniging graag hoort.

Bron: Nieuwe Ooststellingwerver 9 Juni 2018