Tygo Moes wint Finale Jeugdwedstrijd

Zondag, 27 mei 2018

Oldeberkoop – Zondag was de Finale dag waarop de jeugd van HSV de Rietvoorn zich konden kwalificeren voor deelname aan de Ooststellingwerf Cup. Het wedstrijdwater was de Lindewijk in Wolvega. De publieke belangstelling was groot, ouders, grootouders en buren van de deelnemers waren allen in grote getale aanwezig.

Er werd zeer veel vis aangeboden aan de jury, die het erg druk had. De grootste vis van de dag werd gevangen door Rutger Elsinga, een Brasem van 39 cm. In totaal werden er door de jeugd 250 vissen aangeboden.

De 1e plaats was voor Tygo Moes met totaal 532 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Seles de Jong met 470 cm. 3e plaats voor Joep de Hoog met 313 cm. 4e plaats voor Jelte Sijens met 230 cm en op de 5e plaats Ilse Brandsma met 182 cm. Voor plaatsing van de Ooststellingwerf Cup plaatsten zich Tygo Moes, Seles de Jong, Joep de Hoog, Jelte Sijens en Mano Molenaar. De geselecteerde deelnemers mogen naar de OC cup 2018.

De overige resultaten zijn na te lezen op de website van HSV de Rietvoorn. De Jeugdwedstrijd Ooststellingwerf Cup 2018 is op 17 Juni in Makkinga, organisatie visclub de Tjonger. Naafloop werden de prijzen uitgereikt door de voorzitter Jan Moes.

Groepsfoto, deelnemers Jeugdwedstrijd, Lindewijk
Fotograaf: Ellie Moes - Hijlkema