“ Albert de Vries “ brengt spanning terug

Zondag, 3 september 2017

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de tiende senioren viswedstrijd van het seizoen. Deze wedstrijd werd gehouden aan het Prinses Margriet Kanaal ter hoogte van het plaatsje Aalsum, nabij de spoorbrug ter hoogte van Irnsum aan de Leppedijk. Nadat de mist s’ morgens was opgetrokken was er sprake van zonnige vis omstandigheden.

Er stond een enorme stroming in het water, reden voor vis om goed te bijten. De aantallen vissers hadden allemaal van af het beginsignaal de vis op hun voerstek, welke het voor het eindresultaat erg spannend ging maken. Doordat de mooie grote brasems lang op zich lieten wachten werd de spanning verhoogd en kon niet exact gezegd worden wie de winnaar was, weging bracht de uitkomst. De kopstekken bleken gaande weg de wedstrijd de grootste winst te gaan halen, Albert de Vries wist vroegtijdig op stek 1. de Brasems op de voerplek te krijgen gevold door klassementsleider Marten de Vries, wie zijn geluk halverwege de wedstrijd aan de overkant ging beproeven en met succes. Na de weging om half twaalf kon de balans worden opgemaakt.

Op de eerste plaats eindigde Albert de Vries met 7065 gr. op de 2e pl. Marten de Vries met 5880 gr. 3e pl. Harry Nijholt met 5275 gr. 4e pl. Tjietze Dijk ( dank voor de gevulde Koek,was jarig ) met 4375 gr. 5e pl. Jurjen van Dijk met 2880 gr. 6e pl. Roelof Hijlkema 2205 gr. 7e pl. Lammert Menger 1685 gr. 8e pl. Danny Nijholt 935 gr. De tussenstand is: 1e pl. Marten de Vries met 39 kg. 2e pl. Harrie Nijholt 36025 de 3e pl. Albert de Vries met 29915 gr. De overige resultaten kunt u nalezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is op 24 September wedstrijd in de Helomavaart. Vertrek 7.00 uur bij de Carpoolplaats.

Krantenverslagen, Griffioen, NOS en Stellingwerf