“ Jurjen van Dijk “ wint nipt viswedstrijd op Oldelamer

Zondag, 16 juli 2017

Oldeberkoop – Zondag was de start van de achtste competitie wedstrijd van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. De wedstrijd werd gehouden te Oldelamer aan de Tjonger. Een mooiere start kon de wedstrijdcommissie zich niet wensen, veel zon en weinig wind in het verschiet waren voor de wedstrijdleider de ingrediënten voor succesvolle vangsten.

Echter het weerbeeld was anders, regen en wind, Noordenwind ook nog. Een aantal wedstrijdvissers moest verstek laten gaan door vakantieperikelen. De eerste prijs werd gewonnen door Jurjen van Dijk met 2780 gr. vis, hoofdzakelijk voorn en blei als vangsten. Het grote aantal van 60 bracht de winnaar de zege. Over de gehele wedstrijd werd weinig vis van behoorlijk gewicht gevangen. Slechts 3 vissers wisten na lang peuteren een Brasem te vangen. De overige resultaten waren: 2e pl. Lammert Menger 2110 gr. 3e pl. Roelof Hijlkema met 1800 gr. 4e pl. Harry Nijholt 1480 gr. 5e pl. Tjietsche Dijk 1090 gr, 6e pl. Rinze Kootstra 680 gr. De stand en overige resultaten zijn na te lezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is op 30 Juli aan de Boorn te Oldeboorn.

Krantenverslag, 8e competitiewedstrijd, Oldelamer, NOS, Stellingwerf en Griffioen

Krantenverslag, 8e competitiewedstrijd, Oldelamer, Grijpvogel