Marten de Vries maakt Boppeslag

Zondag, 2 juli 2017

Oldeberkoop. De 7e viswedstrijd van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop werd afgelopen zondag ochtend in het Heerenveens Kanaal, nabij de vuilstort van Omrin te Heerenveen gehouden. Ondanks de slechte weerberichten werd het een droge en zonnige ochtend met weinig wind. De scheepvaart was na 9.00 uur lastig voor de feedervissers. Er moest duidelijk gezocht worden naar Brasem.

Marten de Vries was de slimste visser geweest, hij bracht 3770 gram vis op de weegschaal. Door zijn overwinning wist Marten zijn klassementspositie duidelijk te verstevigen met in totaal 31600 gram. In totaal werd er bijna 15 kilo gevangen. De overige resultaten waren: 2e pl. Harry Nijholt met 3430 gr. 3e pl. Roelof Hijlkema met 2290 gr. De overige resultaten kunnen nagelezen worden op de website van HSV de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is 16 Juli, er zal gevist worden te Oldelamer, vertrek 6.00 uur vanaf de rotonde.

Krantenverslag, 7e Competitiewedstrijd, Griffioen, Stellingwerf en NOS