“ Rietvoorn Oldeberkoop “ Jeugd vist sterk

Zondag, 7 mei 2017

Oldeberkoop – Zondagmiddag was er de 1e jeugd wedstrijd kwalificatie van het visseizoen 2017. Door het extra mooie weer waren nogal wat kinderen verhinderd. Er moesten keuzes gemaakt worden, waar gaan we vissen om de aanwezige vissertjes uit Oldeberkoop veel vis te laten vangen.

De keus werd de Lindewijk, altijd verzekerd van vis. De Jeugdvissers en aanhang hadden hun hengel en visstoeltje meegenomen naar het mooie visplekje te Wolvega. Alle ingrediënten voor een mooie vismiddag waren aanwezig, zon, een briesje en een mooie vis stek waren aanwezig. De jeugd had er zin aan en er werd veel vis gevangen. Tjalling Klein ving een Brasem van maar liefst 48 cm.
Als eindwinnaar kwam Tygo Moes naar boven met maar liefst 212 cm vis. Op de 2e pl. eindigde Tjalling Klein met 180 cm. 3e pl. Seles de Jong exequo met Fieke Menger met 143 cm vis, 4e pl. Sophie Moes met 132 cm op de 5e pl. Jelte Seijens met 128 cm. 6e pl. Mano Molenaar met 105 cm. Coach Harry Nijholt reikte na afloop de prijzen uit namens de sponsor Meerholt.

De eerstvolgende Jeugdwedstrijd is op 21mei. De eerste 5 Jeugdvissers gaan naar de finale van de Ooststellingwerf Cup 2017 Organisatie Cup 2017 is Hengelsportvereniging de Dobber, Donkerbroek.

Krantenartikel, d.d. 10 mei 2017, Griffioen, Foto gemaakt door Elly Moes - Hijlkema