Lammy Kromkamp “ winnares van de dag “

Zondag, 5 juni 2016

Oldeberkoop – Het bestuur van de vis club had afgelopen zondag haar vijfde viswedstrijd van het seizoen 2016, er werd gestreden aan de Broeresloot te Rotstergaast, bij velen meer bekend als de Vierhuistervaart.

Parcours uitzetter Roelof Hijlkema had voor deze wedstrijd op de betonnen steigers in het hoge gras de visplaatsen uitgezet. Op de schitterend mooie vislocatie was het deze morgen goed vertoeven, een kleine bries in de rug en de zon op het gezicht. Er werd gestreden vanaf de vissteigers, vervaardigd door de provincie Fryslân. Outsider Lammy Kromkamp gaf tijdens de wedstrijd als enigste dame goed partij aan de 10 heren van de visclub de Rietvoorn. Strak vissen bracht over het algemeen kleine vis aan het oppervlakte water, echter Lammy Kromkamp wist drie Brasems aan de haak te slaan. Om klokslag 11 uur werden de vangsten gewogen en mocht Lammy zich laten huldigen als beste visser met 2485 gram De overige resultaten van deze wedstrijd waren: 2e pr. Jan Moes 1235 gr. 3e pr Danny Nijholt 1210 gr. 4e pr. Roelof Hijlkema 1025 gr. 5e pr. Jurjen van Dijk met 935 gr. en op de 6e pl. Harry Nijholt 775 gr. De overige resultaten kunt u terug vinden op de website. In het tussenklassement om de Meerholtbokaal gaat Harry Nijholt aan de leiding De eerst volgende wedstrijd is volgende week Zaterdag, Ooststellingwerf Cup 2016, organisatie de Reafin uit Appelscha, vertrek 5.45 uur vanaf de Carpool parkeerplaats in Oldeberkoop.

Krantenverslag, 5e competitie, Broeresloot, Griffioen, 7 Juni 2016