“ Rinze Kootstra “ wint magistraal op Oldelamer

Zondag, 22 mei 2016

Oldeberkoop – Zondag was er de 4e competitie Wedstrijd. De wedstrijd werd vervist op een met wisselend weersbeeld parcours aan de Tjonger te Oldelamer. De opkomst was redelijk hoog, liefst 11 mannen en 1 vrouw, Lammy Kromkamp, een fervent wedstrijdvisser bij de club was ook van de partij.

De vangsten waren deze morgen niet erg groot, de vissen zitten in de paaitijd en hadden weinig trek in het aangeboden voer. Een enkele visser peuterde een vis uit de Tjonger, maar dit mocht de pret van de wedstrijdvissers niet drukken. Rinze Kootstra was bij de weging de beste visser, gevolg door Jan Moes en op een knappe derde plaats eindigde Lammy Kromkamp. Er werd weinig vis aangeboden, ook de vis zal last van het paaien en van het regenachtige weer hebben gehad.

De volgende vangstscores werden aan weger Roelof Hijlkema aangeboden: 1e pr. Rinze Kootstra 3465 gr. 2e pr. Jan Moes 1965 gr. 3e pr. Lammy Kromkamp 1840 gr. 4e pr. Albert de Vries 1715 gr. 5e pl. Foppe van Dijk 870 gr. 6e pl. Harry Nijholt 750 gr. 7e pl. Roelof Hijlkema 730 gr. 8e pl. Jurjen van Dijk 600 gr. 9e pl. Lammert Menger 495 gr. 10e pl. Marten de Vries 430 gr. 11e pl. Tjietze Dijk 10 gr. 12e pl. Danny Nijholt, géén vis aangeboden. De eerst volgende wedstrijd is 5 Juni, Broeresloot. de Ooststellingwerf Cup 2016, organisatie de Reafin uit Appelscha is op 11 Juni, wedstrijdparcours Vaart Appelscha, autoluwe zijde, start vissen om 7.00 uur.

Verslag 4e competitie, Oldelamer, Grijpvogel
Verslag 4e competitie, Oldelamer, NOS