Roelof Hijlkema winnaar op een zonnig Aalsum

Zondag, 8 mei 2016

Oldeberkoop - De derde wedstrijd van de competitie 2016 van HSV de Rietvoorn werd in het PM kanaal bij Aalsum gevist. Roelof Hijlkema was bij het startsignaal gelijk goed op koers, veel aanbeet en veel vis.

Met een rustige noordwesten wind was het prima visweer. De zon deed al vroeg van zich spreken en bleef de gehele wedstrijd de vissers behulpzaam. De grote brasem liet het echter wel afweten, meestal wordt hier het gewicht door brasem bepaald en gevangen met een worm. Het werd peuteren om de zeer voorzichtig bijtende vis aan de rand van de vaargeul aan de haak te slaan. Dit lukte het beste bij Roelof Hijlkema die vanaf het begin kleine blei op de stek wist te krijgen en ondanks de grote passerende vrachtschepen een lange tijd op de voerplek wist te houden. Als leuke bijvangst ving Marten de Vries een Kopvoorn van 53 cm, met een gewicht van 1350 gr. De uiteindelijke vangst was: 1e Roelof Hijlkema 5825 gr, 2e Harry Nijholt 4780 gr, 3e Marten de Vries 3555 gr, 4e Lammert Menger 3275 gr. 5e Jurjen van Dijk 2470 gr. 6e Tjietze Dijk 2240 gr. 7e Albert de Vries 955 gr. en 8e Rinze Kootstra 475 gr. De tussenstand van de competitie over 11 wedstrijden staat op de website. Overige standen kunt u vinden op: www.hsvrietvoorn.mijnhengelsportvereniging.nl De eerstvolgende competitiewedstrijd is 22 mei, Oldelamer, vertrek 6.00 Carpoolplaats. Dinsdagsavonds Zomercompetitie, loting 18.30 uur.

Krantenverslag, Grijpvogel, 3e Competitie, wedstrijd Aalsum

Krantenverslag, Grijpvogel, 3e competitiewedstrijd Aalsum