Lammert Menger wint 1e wedstrijd te Oldeboorn

Zondag, 3 april 2016

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was de aftrap van de 1e wedstrijd van de Hengelsport vereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd gestreden door 11 hengelaars aan de waterkant van de Boorn te Oldeboorn. De weersomstandigheden waren van dien aard, regen en matige wind, zodat het vispak nog aanmoest.

Er werd redelijk vis gevangen, met grote onderlinge verschillen van de vissers. Als bijzonderheid werd er door Lammert Menger tijdens de wedstrijd met groot verschil, Brasem en Blei gevangen en door de andere vissers veel Voorn gevangen. Lammert hengelde in zijn eentje maar liefst 3170 gram vis in het net, gevolgd op minimale afstand door Harry Nijholt met 3000 gr. en Marten de Vries met 2900 gr. De resterende uitslag was: 4e pl. Roelof Hijlkema met 2820 gr. 5e pl. Albert de Vries met 1740 gr. 6e pl. Tjietze Dijk 930 gr. 7e pl. Rinze Kootstra 900 gr. 8e pl. Jurjen van Dijk 860 gr. 9e pl. Foppe van Dijk 430 gr. 10e pl. Jan Moes 540 gr. 11e pl. Danny Nijholt, geen vis aangeboden. De volledige uitslag is te lezen op de website van de visclub de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is op zondag 17 april, vertrek 6.00 uur bij de Carpool. Wedstrijd aan de Helomavaart te Munnekeburen.

Krantenverslag Nieuwe Ooststellingwerver, April 2016

Krantenverslag Stellingwerf, April 2016