Marten de Vries en Jurjen van Dijk winnen 1e koppelwedstrijd te Mildam

Zondag, 20 maart 2016

Oldeberkoop – Hengelsport vereniging de Rietvoorn hield afgelopen Zondag haar eerste wedstrijd van het visseizoen 2016. Het betrof een koppelwedstrijd. Er werd gestreden aan de boorden van de Kuunder, beter bekend als de Tjonger in Mildam. De heren wedstrijdvissers melden zich ’s morgens bij de wedstrijdleiding.

Bij winterse temperaturen met 2 graden ging de wedstrijd van start om 8.00 uur. Diverse koppels lieten van meet af aan zien dat er vis op hun voerplekken zat, het koppel Lammert Menger en Foppe van Dijk pakten gelijk aantallen vis. Geleidelijk aan werden de temperaturen beter en kwam er een lichte bries bij. Dit had gelijk invloed op de voorzichtig bijtende vissen. Het viskoppel Harry Nijholt en Tjietze Dijk waren halverwege de wedstrijd aardig op weg om in aanmerking te komen voor de dagzege, het werd echter bij de weging een verdienstelijke tweede plek. Uit het niets en de regen verrezen de heren Marten de Vries en Jurjen van Dijk, bij de uiteindelijke weging, wonnen ze de wedstrijd met een miniem verschil van 1630 gram op het koppel Nijholt / Dijk. De definitieve uitslag luidde dan ook: 1e pl. Marten de Vries en Jurjen van Dijk 6690 gr. 2e pl. Harry Nijholt en Tjietze Dijk 5060 gr. 3e pl. Foppe van Dijk en Lammert Menger 2420 gr. De opening van het visseizoen zal plaats vinden op 4 april, er zal gestreden worden om de Meerholt Bokaal in Oldeboorn, vertrek 6.30.

Krantenverslag, Stellingwerf en Nieuwe Ooststellingwerver

Woensdag 23 Maart 2016