Lammert Menger en Jurjen van Dijk winnen 2e Koppelwedstrijd 2015

Zondag, 18 oktober 2015

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was de finish van het visseizoen 2015 van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd een koppelwedstrijd gevist aan de Boarn, nabij het mooie dorp Oldeboorn, noord kant.

Het was zondagmorgen nog lang donker voor de Vissers van de Rietvoorn, na een heel jaar lang bij daglicht starten was het zondagmorgen lang schemer. Het weer deed voorjaars aan, de praktijk was een temperatuur van 8 graden en de gehele wedstrijd een regenbui van 4 uur lang.

De bijna voltallige selectie van de heren senioren vissers melde zich bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan klein, vooral in aantal blonk het Team van Lammert Menger en Jurjen van Dijk uit, zei brachten samen 35 vissen in het leefnet. Het team van Albert de Vries en Sietze van Dijk gaven goed partij qua aantal, het gewicht viel tegen. Het vangen van een grote Brasem bracht het Team van Rinze Kootstra en Tjietze Dijk in een goede uitgangspositie voor de 2e plaats. Bij de weging was het toch het Team van captain Lammert Menger de sterkste, met minimaal verschil op het team van Tjietze Dijk.

De volledige uitslag was als volgt: 1e pl. Lammert Menger en Jurjen van Dijk 1550 gr. vis 2e pl. Rinze Kootstra en Tjietze Dijk 1450 gram op de derde plaats Team Jan Moes en Harry Nijholt 1300 gr. 4e pl. Team Danny Nijholt 1140 gr 5e pl. Albert de Vries en Sietze van Dijk 840 gr. De bijbehorende prijzen en Suikerbroden zullen worden uitgereikt op de Jaarvergadering in Februari 2016. De overige uitslagen kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De start van de Meerholt competitie 2016 begint in maart 2016.

Krantenartikel, Grijpvogel, 27 oktober 2015

Krantenverslag, 21 Oktober, Nieuwe Ooststellingwerver