“ Sietze van Dijk “ wint onderling Familie duel

Zondag, 20 september 2015

Oldeberkoop – Afgelopen zondag hadden de wedstrijdvissers van Hsv de Rietvoorn uit Oldeberkoop hun tiende competitie wedstrijd aan het Heerenveense Kanaal, locatie industrieterrein West. Het weer was deze vismorgen goed, lichte bries en een vage zon.

Om klokslag 6 uur vertrokken, en op de tast, vanwege de duistere omgeving, de boel opgebouwd, klonk om 7.15 uur de toeter voor aanvang wedstrijd. Roelof Hijlkema, Harrie Nijholt en Albert de Vries gingen vanaf het beginsignaal gelijk op in hun vangstresultaat, maar na een uur haakte klassementsleider Harry Nijholt af, de vis liet hem in de steek.

Bij weging ging Roelof Hijlkema toch de meeste grammen op de weegschaal leggen. In het onderlinge duel tussen de leden van vader Sietze van Dijk, versus zijn beide zoons, moesten de jonge heren het deze keer afleggen, zelf qua gezamenlijk opgeteld resultaat. De felicitaties waren dan ook welgemeend voor deze keer.

De resultaten waren als volgt: 1e pr. Roelof Hijlkema 10840 gr. 2e pl. Albert de Vries 6480 gr. 3e pl. Danny Nijholt 3130 gr. 4e pl. Jan Moes 2160 gr. 5e pl. Tjietze Dijk 1490 gr. 6e pl. Sietze van Dijk 1260 gr. 7e pl. Jurjen van Dijk 1030 gr. 8e pl. Rinze Kootstra 1160 gr. 9e pl. Lammert Menger 910 gr. 10 pl. Harry Nijholt 730 gr. 11e pl. Marten de Vries 540 gr. 12e pl. Foppe van Dijk 200 gr. In het tussenklassement gaat Harry Nijholt aan kop met 45570 gr. 2e stek Roelof Hijlkema met 41100 gr. en op de 3e pl. Albert de Vries 30130 gr. De overige resultaten zijn na te kijken op de website van mijn Hengelsportvereniging Oldeberkoop, de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is 4 Oktober te Aalsum, aanvang 6.30 uur bij de Carpoolplaats.

Krantenverslag, Grijpvogel, 29 September 2015

Krantenverslagen, Stellingwerf en NOS, 23 September 2015