“ De Rietvoorn Familie “ In de ban van Wally 2015

Zondag, 13 september 2015

Oldeberkoop – Traditioneel voor de maand september stond de Familiedag van Hsv de Rietvoorn op de kalender. Als locatie was voor dit jaar gekozen voor de residentie van Theresa en Lammert aan de Meenthe te Noordwolde. Een schitterende omgebouwde schuur was omgetoverd in een Feestruim voor de deelnemers.

De start van de festiviteiten was gepland om vijf uur, welke door bijna iedereen werd gehaald. De hal was voorzien van 1 grote lange Tafel, dit voor het clubgevoel van het één zijn.

Bij aanvang nam voorzitter Jan het woord, hij bedankte Albert en Agnes voor de jarenlange inzet voor de club en wenste Harry en Annette veel succes toe op het secretariaat. Na het in borrelen was het tijd om de BBQ aan te steken en het heerlijke vlees en salades te gaan verorberen, ingekocht bij Cateraar Rienk Bosscha uit Oldeholtpade. Na afloop van de BBQ werden de etensresten opgeruimd en kwam de traditionele Bowl op tafel, deze was dit jaar weer door Wilma gemaakt volgens een nieuw recept, boordevol geheime ingrediënten en afgemaakt met een heerlijke likeur. Tevens werd de tafel voorzien van diverse ijssoorten en vruchten, ingekocht en een deels geplukt door de dames van het secretariaat.

Om ca. half tien werd er door de organisatie van de WIWZ, where is Wally zoekmachine, dit is een onderdeel het lokale VBS uit Oldeberkoop met o.a. de dochteronderneming VTTS. Er werd door de leiding met behulp van assistent Harry een afsluitend entertainment programma aangeboden. De leden Jan en Tina hadden voor een leuk programma gezorgd, met o.a. een quiz, plaatjes raden van Wally en een Bingo, gedraaid met een goedgekeurde Bingomachine, welke hij deze avond voor de VVVF ging uitvoeren. Na een goedkeurende blik van Theresa kon de Quiz, gespeeld over 4 ronden beginnen om 22.00, onder auspiciën van controleur en assistent Harry Nijholt werd het 1 spektakel, met veel gelach en gejuich.

Na de prijsuitreiking welke bestond uit zakken drop ging het los. Tussen de bedrijven door werd er koffie of thee geserveerd door de gastvrouw met zelf gebakken Muffins. Als afsluiting was er natuurlijk weer de finale “ Bingo “ met dit keer weer een overdadige prijzentafel, met leuke prijzen o.a. one hand Douche sponzen, Afwasborstels met een thema, vliegenmeppers met een groot raakvlak en natuurlijk de gezinspakken met 10 kleuren Schuursponsjes. Als hoofdprijzen was er voor de “ Bingo “ finale een 3 delig waardebonnen pakket beschikbaar, aangeboden door onze Sponsoren Familie Visser van de Hengelsportwinkel Visser Hengelsport en Klompenhandel uit de Hemrik. Na 2 ronden gespeeld te hebben deden de kaken van de meeste bingospelers zeer van het lachen, waardoor Bingoleider Jan V. van o.a. de VSB, VTTS en van de VVVF besloot om de Bingomolen te sluiten en de boel in te gaan pakken, mede om een mogelijke inval te voorkomen van illegaal Bingospelen op een heimelijke locatie, dit op een afgelegen plekje in het pittoreske Noordwolde, dit siert een club als de Hengelaars van de Rietvoorn niet om daar enige betrokkenheid mee te hebben. Als door de redacteur zelf opgemerkt, waren bij de prijzen de Neutties aanwezig, ze waren zo vertelde de hoofdinkoop pas s’middags nog aangekocht en verkregen. Neutties heuren er bij see Roelof, veural s’avonds mit een goed glas bier. Klopt reup Tina. Na met nog wat napraat werd de avond afgesloten met het gezamenlijk opruimen en ontmantelen van het Feestruim. Om ca. half twaalf keerde een ieder tevreden en met een glimlach naar zijn eigen stulp toe. Namens alle leden en aanhang, Organisatie en sponsors hartelijk dank voor de gezellige avond. Op naar 2016.

Verklaring voor de afkortingen
VBS    Vermeerens Bingo Service