“ Jan Moes “ slaat zijn slag op Oldelamer

Zondag, 23 augustus 2015

Oldeberkoop – Zondag was er de 8e competitie Wedstrijd, de wedstrijd werd vervist op een zonnig en warm parcours aan de Tjonger te Oldelamer. De opkomst was redelijk hoog, enkele fervente wedstrijdvissers konden nog niet vissen wegens nog lopende vakantiedagen.

Jan Moes was deze mooie vis morgen de gelukkigste man, terug gekomen van een langdurige blessure en een gunstige loting, brachten hem veel mooie vissen in het leefnet. Bij de weging bleek het inderdaad genoeg voor de dagwinst. S’morgens vanaf het beginsignaal bleek Jan Moes gelijk beet te hebben op zijn voerstek, eveneens bleken Roelof Hijlkema en Harry Nijholt zin aan de winst te hebben maar bij de weging werden zei vervolgens op ruime afstand nummer 2 en nummer 3. Er werd veel vis aangeboden, ook de vissen hadden er plezier in om te genieten van de warmte. De volgende vangstscores werden aan weger Roelof Hijlkema aangeboden: 1e pr. Jan Moes, 6450 gr. 2e pr. Roelof Hijlkema 4760 gr. 3e pr. Harrie Nijholt, 3850 gr. 4e pr. Marten de Vries 3070 gr. 5e pr. Tjietsche Dijk 2220 gr. 6e pl. Foppe van Dijk 1450 gr. 7e pl. Jurjen van Dijk 1410 gr. 8e pl. Sietze van Dijk, 200 gr. 9e pl. Lammert Menger, geen vis aangeboden. De eerst volgende wedstrijd is 6 september, Helomavaart, steigers 110 tot en met 150, start vissen om 7.00 uur. Zaterdag 12 september is er de Familiedag, de organisatie is in handen van VWBS gevestigd aan de Weme, Oldeberkoop.

Krantenverslag, NOS en Stellingwerf, 26 Augustus 2015

Krantenverslag, Grijpvogel, 1 September 2015