Harrie Nijholt wint Moederdag trofee te Aalsum

Zondag, 10 mei 2015

Oldeberkoop - De derde wedstrijd van de competitie 2015 van HSV de Rietvoorn werd in het PM kanaal bij Aalsum gevist. Koploper Roelof Hijlkema was aanwezig met groot vis materiaal om zijn koppositie te verdedigen.

Zijn voorsprong was ongeveer 2 kg en dus volop spanning of Harry Nijholt dit gat zou kunnen dichten. Met een rustige noordwesten wind was het prima visweer. De zon was volop aanwezig, wat in hield dat de Brasem het echter liet afweten, meestal wordt hier het gewicht door brasem bepaald en gevangen met een worm. Het werd peuteren voor de Rietvoorn vissers om de zeer voorzichtig bijtende vis aan de rand van de vaargeul aan de haak te slaan. Dit lukte het beste bij Harrie Nijholt die vanaf het begin kleine voorn en brasem op de stek wist te krijgen en ondanks de grote passerende vrachtschepen een lange tijd op de voerplek wist te houden. De uiteindelijke vangst was: 1e Harrie Nijholt 4430 gr. 2e Danny Nijholt 3980 gr. 3e Albert de Vries 3930 gr, 4e Jurjen van Dijk 2660 gr. 5e exequo Roelof Hijlkema en Marten de Vries 2190 gr. 7e Rinze Kootstra 1360 8e Tjietze Dijk 580 gr 9e Sietze van Dijk 350 gr. De tussenstand in de competitie is: 1e Harrie Nijholt 16950, 2e Roelof Hijlkema 16390 gr. 3e Albert de Vries 10740 gr. De Rietvoornvissers zullen op zaterdag 23 mei hun eerst volgende wedstrijd vervissen, wedstrijdwater de Broeresloot te Rotstergaast.

Vislocatie, Aalsum, 2015

Krantenverslag Grijpvogel, 12 mei 2015