Harrie Nijholt wint met Zeelt van 2 Kilo 1e competitie wedstrijd

Zondag, 12 april 2015

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de start van de 1e wedstrijd van de Hengelsport vereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd gestreden door hengelaars aan de waterkant van de Boorn te Oldeboorn.

De weersomstandigheden waren van dien aard, harde wind en koud, dat het vispak nog aanmoest. Er werd redelijk vis gevangen, alleen met grote onderlinge verschillen van de 11 vissers. Als bijzonderheid werd er door Harrie Nijholt tijdens de wedstrijd met groot verschil, Brasem gevangen en een Zeelt van 2 kilo met een lengte van 47 cm. Door de andere vissers werd afwisselend Brasem en Voorn gevangen. Harrie hengelde in zijn eentje maar liefst 9180 gram vis in het net, gevolgd op grote afstand door Tjietze Dijk met 4860 gr en Marten de Vries met 3830 gr. vis. De resterende uitslag was: 4e pl. Albert de Vries met 2460 gr. 5e pl. Roelof Hijlkema 2240 gr. 6e pl. Danny Nijholt 1370 gr. 7e Jurjen van Dijk 1230 gr. 8e pl. Foppe van Dijk 1100 gr. 9e Rinze Kootstra 300 gr. 10e Sietze van Dijk 110 gr. 11e pl. Lammert Menger 0 gr. De resterende uitslag en Foto’s zijn na te lezen op de website van de visclub de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is op zondag 26 april, vertrek 6.00 uur bij Openbare School de Tjongeling. Wedstrijd aan de Helomavaart te Munnekeburen.

Harrie Nijholt, met Zeelt van 2 Kilo
Rechts op Foto, Tjietze Dijk en Sietze van Dijk