Roelof Hijlkema wint 1e Koppelwedstrijd 2015

Zondag, 29 maart 2015

Oldeberkoop – Afgelopen zondag, 29 maart was de start van het visseizoen 2015 voor de wedstrijdvissers van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er was een koppelwedstrijd uitgeschreven aan de Linde, nabij Nijetrijne, Friesland kant. Er werd echter uitgeweken naar Ossenzijl, vanwege werkzaamheden aan de oevers van de Linde.

Het was zondagmorgen vroeg, mede ook door de aanpassing naar de Zomertijd voor de Vissers, na een hele winter in rust. Het weer deed najaars aan, de praktijk was temperatuur 3 graden, een harde wind en vele regenbuien. De opkomst bedroeg een 9 koppige groep heren senioren, welke zich melden bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan goed, zowel in gewicht, maar in aantal nog beter. Het team van Roelof Hijlkema, hij viste alleen omdat er een oneven aantal vissers was stak er met kop en schouders boven uit. Zij vangst zou na afloop verdubbeld worden. Na het draaien van de wind en de overgang naar regenbuien begon het Team van Foppe van Dijk en Rinze Kootstra sterk te vissen, maar bij de weging was het toch het Team van Roelof Hijlkema die met groot verschil in gewicht en met een hoog aantal de hoofdprijs in ontvangst mocht nemen. De volledige uitslag was als volgt: 1e pl. Roelof Hijlkema 7300 gr. 2e pl. Team Rinze Kootstra en Foppe van Dijk 2680 gr. 3e pl. Team Albert de Vries en Danny Nijholt 2560 gr. 4e pl. Lammert Menger en Jurjen van Dijk 1220 gr. 5e pl. Tjietsche Dijk en Sietze van Dijk 1020 gr. De totale uitslag kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De start van de Meerholt competitie begint op zondag 12 april om 6.00 uur vanaf de Parkeerplaats van de School, gevist zal er worden in Oldeboorn.

Vislocatie Ossenzijl, 1e Koppelwedstrijd 2015
Kanaal Ossenzijl - Steenwijk