Hengelsport Vereniging “ de Rietvoorn “ klaar voor seizoen 2015

Donderdag, 12 februari 2015

Oldeberkoop – Afgelopen dinsdag was er de Jaarvergadering met daaraan gekoppeld de huldiging van de prijswinnaars van het afgelopen visseizoen 2014. De vissers uit Oldeberkoop hielden hun jaarvergadering in het pannenkoeken Restaurant de Koepelbos van Familie Kamperveen te Oldeberkoop.

Voorzitter Jan Moes kon een voltallige groep enthousiaste leden en wedstrijdvissers verwelkomen. De club bestaat dit jaar, opgericht op 23 mei 1945, 70 Jaar en had ondanks de economische recessie in Nederland een positief boekjaar gedraaid kon Penningmeester Dhr. Jan Vermeeren melden, met een plus op Debet. Het ledental was sterk gestegen naar 238 betalende leden, wat toch weer perspectief geeft om het visseizoen 2015 sterk in te gaan. De prijzentafel voor het afgelopen visseizoen was goed gevuld, bijeen gebracht door de heren Lammert Menger, Harrie Nijholt en Frans van der Meer. De Zomercompetitie werd door Roelof Hijlkema met 1659 cm. Gewonnen. 2e pl. Albert de Vries met 1079 cm vis, 3e Jurjen van Dijk met 720 cm. De Meerholt Competitie werd gewonnen door Roelof Hijlkema met maar liefst 31920 gr. 2e pl. Harrie Nijholt 29820 gr. 3e pl. Albert de Vries met 17930 gr. De koppelwedstrijden hadden de volgende winnaars: 1e Koppel Albert de Vries en Jurjen van Dijk 3900 gr. 2e Foppe van Dijk en Harrie Nijholt 3080 gr. 1e Koppelwedstrijd, 1e Koppel Albert de Vries en Tjietsche Dijk 3980 gr. 2e Rinze Kootstra en Jurjen van Dijk 1700 gr. Na afloop bedankte de voorzitter de leden en wenste hun veel succes voor het seizoen 2015. De eerste wedstrijd zal gehouden worden op zondag 29 maart, vertrek 6.30 uur. Vanaf het plein van de voormalige Bank aan de Willinge Prinsstraat te Oldeberkoop.

de Prijswinnaars: 2014
v.l.n.r. Roelof Hijlkema, Albert de Vries, Harrie Nijholt, voor, Tjietsche Dijk, Rinze Kootstra en Jurjen van Dijk
Fotograaf: Foppe van Dijk

Krantenartikel in de Grijpvogel, 17 Februari 2015