Albert de Vries en Tjietsche Dijk winnen 2e Koppelwedstrijd

Zondag, 19 oktober 2014

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was de finish van het visseizoen 2014 van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd een koppelwedstrijd gevist aan de Helomavaart, nabij het Weststellingwerver Nijetrijne, Friesland kant.

Het was zondagmorgen nog lang donker voor de Vissers van de Rietvoorn, na een heel jaar lang bij daglicht starten was het zondagmorgen lang schemer. Het weer deed voorjaars aan, de praktijk was een temperatuur van 18 graden en een vriendelijke zon op afstand. De bijna voltallige selectie van de heren senioren vissers melde zich bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan groots, vooral in aantal. Het team van Albert de Vries en Tjietsche Dijk stak er met kop en schouders het eerste uur bovenuit. Het vangen van een grote Kopvoorn bracht het Team in een goede uitgangspositie. Bij het draaien van de wind begon het Team van Foppe van Dijk en Sietze van Dijk sterk te vissen, maar bij de weging was het toch het Team van Albert de Vries en Tjietsche Dijk die met een redelijk verschil in gewicht, maar met een beter aantal de hoofdprijs in ontvangst mocht nemen. Het Team van Rinze Kootstra en Jurjen van Dijk viste zich met een laatste spurt naar een verdienstelijke tweede plaats. De volledige uitslag was als volgt: 1e pl. Albert de Vries en Tjietsche Dijk 3980 gr. vis 2e pl. Rinze Kootstra en Jurjen van Dijk 1700 gram en op de derde plaats Team Sietze van Dijk en Foppe van Dijk 870 gr. De overige uitslagen kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De start van de Meerholt competitie 2015 begint in maart 2015.

Krantenverslag Grijpvogel, 28 Oktober 2014

Krantenverslagen Nieuwe Ooststellingwerver en Stellingwerf, woensdag 22 Oktober 2014