Albert de Vries wint, Roelof Hijlkema kampioen 2014

Maandag, 6 oktober 2014

Oldeberkoop - De laatste wedstrijd van de competitie 2014 van HSV de Rietvoorn werd in het PM kanaal bij Aalsum gevist. Koploper Roelof Hijlkema was door ziekte afwezig. Zijn voorsprong was ongeveer 5 kg en dus nog volop spanning of Harry Nijholt dit gat nog zou kunnen dichten. De nummers 3, 4 en 5 respectievelijk Tjietsche Dijk, Rinze Kootstra en Albert de Vries deden een poging in het klassement te stijgen. Hun onderling verschil was minimaal. Met een rustige noordwesten wind was het prima visweer.

De brasem liet het echter wel afweten, meestal wordt hier het gewicht door brasem bepaald en gevangen met een worm. Het werd peuteren om de zeer voorzichtig bijtende vis aan de rand van de vaargeul aan de haak te slaan. Dit lukte het beste bij Albert de Vries die vanaf het begin kleine bliek op de stek wist te krijgen en ondanks de grote passerende vrachtschepen een lange tijd op de voerplek wist te houden. De uiteindelijke vangst was: 1e Albert de Vries 4540 gr, 2e Harry Nijholt 1810 gr (niet voldoende om Roelof Hijlkema van de troon te stoten), 3e Rinze Kootstra 1790 gr, 4e Tjietsche Dijk 1040 en als 5e Lammert Menger met 470 gr.
De einduitslag van de kompetitie over 11 wedstrijden met aftrek van de 3 slechtste resultaten is geworden: 1e Roelof Hijlkema 31920 gr, 2e Harry Nijholt 29820, 3e Albert de Vries 17930 gr, 4e Tjietsche Dijk 15240 gr en 5e Rinze Kootstra met 15160 gr. De Rietvoorn zal op 19 oktober het seizoen afsluiten met een koppel wedstrijd.
Overige standen kunt u vinden op: www.hsvrietvoorn.mijnhengelsportvereniging.nl>

Krantenverslag Grijpvogel, dinsdag 14 Oktober 2014

Krantenverslag Ooststellingwerver, woensdag 8 Oktober