“ Albert de Vries “ Oppermachtig op Oldelamer

Zondag, 7 april 2024

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de eerste wedstrijd van het visseizoen 2024. De openingswedstrijd, er werd gestreden aan de boorden van de Kuunder, beter bekend als de Tjonger bij Oldelamer. Bij het krieken van de dag konden de wedstrijdvissers om 6.30 uur het winterpak aan, slechts 8 graden was de buitentemperatuur, en windkracht 6.

Er werd redelijk vis gevangen door de heren wedstrijdvissers, alleen de Brasems aasden heel voorzichtig. Albert de Vries was de dagkampioen gevolgd op afstand door Harry Nijholt, de winst voor Albert zat hem in de 5 mooie grote Brasems, welke aangeboden werden aan de weegschaal. Beide heren zaten op het einde van het parcours, met klein voordeel van de kopstekken.

De totale uitslag luidde als volgt: 1e pl. Albert de Vries 6805 gr. 2e pl. 2e pr. Harry Nijholt 3580 gr. 3e pl. Rinze Kootstra 3515 gr. 4e pl. Tjietze Dijk 3100 gr. 5e pl Danny Nijholt 3065 gr. 6e pl. 6e Lammert Menger 2150 gr. 7e pl. Jurjen van Dijk Dijk 1415 gr.
De overige resultaten zijn terug te lezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is op 21 april 2024, Heerenveen, vertrek 6.00 uur bij de rotonde in Oldeberkoop.

Wedstrijdverslag, 1e wedstrijd t Oldelamer, de Dreijer