“ Foppe van Dijk “ pakt winst op Oldelamer

Zondag, 16 april 2023

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er alweer de eerste wedstrijd van het visseizoen 2023. Er werd gestreden aan de boorden van de Kuunder, beter bekend als de Tjonger bij Oldelamer. Bij het krieken van de dag konden de wedstrijdvissers om 6.30 uur het winterpak aan, slechts 8 graden was de buitentemperatuur, half april. Er werd redelijk vis gevangen door de heren wedstrijdvissers, alleen de Brasems aasden heel voorzichtig

Foppe van Dijk was de dagkampioen gevolgd op afstand door Lammert Menger, de winst voor Foppe zat hem in de 3 mooie grote Brasems, welke aangeboden werden aan de weegschaal. De beide heren zaten midden op het parcours, dus geen voordeel van de kopstekken.

De totale uitslag luidde als volgt: 1e pr. Foppe van Dijk, 4665 gr. 2e pr. Lammert Menger 4430 gr. 3e pr. Albert de Vries 3210 gr. 4e pr. Harry Nijholt 4140 gr. 5e pr. Freek Blaauw 3945 gr. 6e Danny Nijholt 3555 gr. 7e pr. Jurjen van Dijk 2410 gr. 8e pr. Jan Vermeeren 1345 gr. De overige resultaten zijn terug te lezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is op 23 april naar Aalsum, Leppedijk, vertrek 6.00 uur bij de rotonde in Oldeberkoop.

Krantenverslag de Dreijer, Juni 2023

Krantenverslag, NOS, de Krant van toen