“ Marten de Vries “ oppermachtig op Oldelamer

Zondag, 10 april 2022

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er alweer de eerste wedstrijd van het visseizoen 2022. Er werd gestreden aan de boorden van de Kuunder, beter bekend als de Tjonger bij Oldelamer. Bij het krieken van de dag konden de wedstrijdvissers om 6.30 uur het winterpak aan, slechts 2 graden was de buitentemperatuur, half april.

Er werd redelijk vis gevangen door de heren wedstrijdvissers, alleen de Brasems aasden heel voorzichtig. Marten de Vries was de dagkampioen gevolgd op afstand door Tjietze Dijk, de winst voor Marten zat hem in de 3 mooie grote Brasems, welke aangeboden werden aan de weegschaal. Beide heren zaten midden op het parcours, dus geen voordeel van de kopstekken.

De totale uitslag luidde als volgt: 1e pr. Marten de Vries 4755 gr. 2e pr. Tjietze Dijk 4705 gr. 3e pr. Albert de Vries 3585 gr. 4e pr. Harry Nijholt 2800 gr. 5e pr. Danny Nijholt 2235 gr. De overige resultaten zijn terug te lezen op de website. In het tussenklassement gaat Marten de Vries aan de leiding De eerst volgende wedstrijd is op 24 april 2022 Aalsum, vertrek 6.00 uur bij de rotonde in Oldeberkoop.

Krantenverslag, 14 april 2022, NOS

Verslag April 2022, Dreijer