“ Harry Nijholt “ herovert koppositie

Zondag, 29 augustus 2021

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 5e competitie wedstrijd van het seizoen. De eerste wedstrijd na de zomerstop van 5 weken vakantie. Het was voor de deelnemers een koude en regenachtige competitiedag. Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Spannenburg. Het eerste uur werd er door de deelnemers redelijk Brasem gevangen. De wedstrijd mocht gevist worden met toestemming van Sportvisserij Fryslân.

Er werd gevist door de leden met het door het RIVM opgestelde pakket Corona maatregelen. Albert de Vries was bij loting de gelukkige, door een mooie 1e stek te trekken en heel veel mooie Brasems uit het water te halen, Albert was de klassementsleider tot aan aanvang wedstrijd. Bij weging was Harry Nijholt dagwinnaar met maar liefst 19900 gram vis op de weegschaal, een evenaring van het clubrecord. Het oude record grote wateren staat op naam van Albert de Vries met 34000 gram. Harry Nijholt mocht naafloop de 1e prijs mee naar huis nemen, gevolgd door Albert de Vries met 10200 gr. Op de 3e plek eindigde Foppe van Dijk met 4315 gr.. De tussenstand is als volgt: 1e plaats Harry Nijholt met60855 gr. Nipt gevolgd door Albert de Vries met 60115 gr. De overige uitslagen zijn na te lezen op de website van de visclub. De eerst volgende wedstrijd is 5 September, Heerenveens Kanaal, Heerenveen, vertrek 6 uur bij de Carpool in Oldeberkoop.

Verslag 2 Augustus 2021, NOS

Verslag, Dreier, Oktober 2021