“ Tjietze Dijk “ wint grote prijs op Urk

Zondag, 4 oktober 2020

Oldeberkoop – Zondag was er de 5e sportactiviteit van het seizoen 2020. De laatste ontmoeting voor de winterstop van. Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart. De vissers zaten heden morgen pal op de wind.

De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. zonnig weer, keiharde wind,regen en geen dikke brasems. Vanaf het beginsignaal hadden alle wedstrijdvissers vis op de voerstek, bij winnaar Tjietze Dijk, vissend vanaf kopstek, trokken de vele voorns en 1 Brasem gelijk op het voer aan. Jan Moes wist door het voeren met maïs een mooie F1 Karper op de wal te takelen. Voor witvissers is dit uniek dat vissen met dit gewicht op de kant kunnen worden gehaald.

De eindresultaten van de wedstrijdvissers waren redelijk maar hadden toch visles van Tjietze Dijk gehad: 1e pl. Tjietze Dijk 6620 gr. 2e pl. Jurjen van Dijk met 4485 gr. 3e pl. Jan Moes met 2900 gr. 4e pl. Marten de Vries met 2240 gr. 5e pl. Harry Nijholt met 2230 gr. 6e pl. Lammert Menger 1285 gr. Het eindklassement gaat voor 2020 naar Marten de Vries, de rekenkamer is aan het werk gezet.

Voor de resterende uitslagen, zie de website van HSV de Rietvoorn. De eerst volgende sportactiviteit is 18 Oktober, Koppelwedstrijd, vertrek 7.00 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Verslag, Urk, 2020, Dreier, November