“ Roelof Hijlkema “ kwam, zag en won

Dinsdag, 8 september 2020

Oldeberkoop – Afgelopen zondag visten de hengelaars van de Rietvoorn uit Oldeberkoop te Heerenveen. Aan het Heerenveense kanaal, ter hoogte van het clubhuis van de Roeivereniging waren de gewichten van de vissers niet erg hoog, wel redelijk aantallen vis werd er gevangen. Roelof Hijlkema was de koning van de dag, een mooi vangst resultaat.

De oorzaak was dat er niet veel brasem werd gevangen. De strijd tussen Marten de Vries en Harry Nijholt was de gehele wedstrijd aanwezig, Beide vissers pakten om en om vis, wat resulteerde in een spannende weging, Harry pakte door een Zeelt van 3 kilo de prijs voor de neus van Marten weg.

De resultaten waren als volgt: 1e pl. Roelof Hijlkema 8520 gr. 2e pl. Harry Nijholt 6425 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk 4245 gr. De eerst volgende wedstrijd is 20 September, Spannenburg. Vertrek 6.00 uur bij de rotonde, Carpool Oldeberkoop. De resterende uitslagen staan bij wedstrijden / uitslagen.

De nieuwe en de oude Voorzitter, Marten de Vries en Jan Moes
Heerenveens Kanaal, 2020