“ Albert de Vries “ piekt op Spannenburg

Zondag, 22 september 2019

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 10e competitie wedstrijd van het seizoen. De wedstrijd vissers van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop waren allen weer present. Na een zomerstop van 6 weken vakantie was het voor de deelnemers een warme competitiedag.

Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Spannenburg. Het eerste uur werd er door de deelnemers redelijk Brasem gevangen, maar naarmate het weer omsloeg van zonnig naar zonniger was het de kleinere vis met de vele aanbeten, de scheepvaart nam toe en het was gebeurd met beet. Een enkeling ving het laatste uur nog sporadisch een vis, maar grote aantallen en gewicht werden niet meer waargenomen. Albert de Vries was bij loting de gelukkige, door een mooi stek te trekken en een paar mooie Brasems uit het water te halen. Harry Nijholt mocht naafloop de 2e prijs mee naar huis nemen, gevolgd door klassementsleider Marten de Vries op een mooie 3e stek.

De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Albert de Vries 9355 gr. 2e Harrie Nijholt, 8870 gram. 3e pl. Marten de Vries 8175 gr. 4e pl. Jurjen van Dijk, 7385 gram. 5e pl. Lammert Menger, 4440 gram, 6e pl. Rinze Kootstra 3740 7e Tjietze Dijk 1035 gr. De overige uitslagen zijn na te lezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is 29 September, inhaalwedstrijd Urkervaart. vertrek 6 uur bij de Carpool in Berkoop.
Krantenverslagen, 10e wedstrijd, 24 en 26 September 2019, HaH Nos en Stellingwerf