Harry Nijholt wint gemakkelijk op de Broeresloot

Zondag, 26 juni 2022

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er al weer de 7e wedstrijd van het visseizoen. De leden van de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun wedstrijd aan de Broere Sloot, de waterverbindingsweg tussen de Tjonger en het dorp Vierhuis. Door de provincie Friesland in samenwerking met de Hengelsport federatie zijn hier een serie vissteigers gemaakt. Met dank aan Harry Nijholt, wie de avond voor de wedstrijd belangeloos het hele wedstrijdparcours heeft gemaaid, zodat de wedstrijd met een schone wal kon worden gestart.

Met steknummer 4 had klassementsleider Marten de Vries goede papieren, echter de dikke Brasem liet hij niet in het leefnet glijden. Harry Nijholt had gelijk de Brasem op zijn voerstek, de vissen werden in rap tempo binnengehaald. Met een totaal van 11000 gram vis mocht hij na afloop de eerste prijs in ontvangst nemen. Op een 2e plaats eindigde Jan Moes met 8120 gram vis. Met matige vangst van 2360 gram behield Marten de Vries wel de koppositie in het klassement, echter Harry Nijholt komt eraan. Op een verdienstelijke 3e plaats eindigde Foppe van Dijk met 3720 gr. 4e Albert de Vries met 3680 gr. 5e pl. Jurjen van Dijk met 2785 gr. op de 6e pl. Danny Nijholt met 2705 gr. 7e pl. Marten de Vries met 2360 gr. 8e pl. Tjietze Dijk met 2220 gr. 9e pl. Ellie Moes-Hijlkema 2100 gr. 10e pl. Rinze Kootstra 1330 gr. 11e pl. Lammert Menger 65 gr. De eerst volgende wedstrijd is zondag 10 Juli, Oldelamer, vertrek 6.00 uur vanaf de rotonde Oldeberkoop.

Krantenverslag, Stellingwerf, 30 Juni 2022

Verslag, Dreijer Juli 2022