Verslagen Visteam Visser

Vis Team Visser Hemrik succesvol.

Oldeberkoop. Hengelsportfederatie Fryslân, uit Grou, organiseerde zaterdag 6 juni 2009 het kampioenschap van Friesland voor jeugdvissers. Er werd gevist in de Nieuwe Vaart bij de Rolbrêge tussen Tijnje en Nijbeets. De beste vissers mogen Friesland vertegenwoordigen op de Nederlandse kampioenschap aan de Arkervaart te Nijkerk op 12 september. In twee leeftijdscategorieën werd er gestreden.
Het Team Vissers vertegenwoordigd 10 vissers van HSV de Rietvoorn, HSV de Tjonger uit Makkinga en het Stikelbearske uit Hemrik en Wijnjewoude. In de leeftijdscategorie van 10 t/m 13 jaar werd Sjoerd Visser van HSV “It Stikelbearske” uit Wijnjewoude tweede. In de leeftijdscategorie van 14 t/m 18 jaar werd Binne Jan Visser van HSV “It Stikelbearske”, voor de tweede keer op rij, kampioen van Friesland. Jeffrey Hijlkema van HSV “De Rietvoorn” te Oldeberkoop is tweede geworden. Hun coach Anne Geertsma uit Jubbega was zeer tevreden omdat deze drie en de Nederlands Kampioen van vorig jaar, Roland Krompkamp, van HSV “De Tjonger” uit Makkinga mee mogen doen in Nijkerk.

“ De Rietvoorn Jeugd “ succesvol

Oldeberkoop – Afgelopen weekend was het een drukte van belang bij de jeugdafdeling, diverse jonge vissertjes moesten hun verrichten tonen bij verschillende kampioenschappen. De oudere jeugd was met 4 man vertegenwoordigd op het Fries kampioenschap 2008, welke werd gehouden in de Hemrik, aan de Opsterlandse Compagnonsfeart. Jeffrey Hijlkema behaalde daar een verdienstelijke 2e plaats in de B. categorie tot en met 14 jaar met een gewicht van 1062 gr. Nieuwkomer Remco Nijholt behaalde tevens in dezelfde groep de 7e plaats met 351 gr. vis. Danny Nijholt en Mark van Schaik behaalden een gedeeltelijke 10e plaats in de A. categorie tot 18 jaar. Door het behaalde resultaat mag Jeffrey Hijlkema naar het Nederlands kampioenschap in September te Wildervank. Alle heren komen uit voor het Visteam Visser uit Hemrik, waarvan teamcaptain Binne Jan Visser het Frieskampioenschap behaalde. Alom een mooie prestatie voor trainer Anne Geertsma. De jongste generatie vissers van de Rietvoorn Oldeberkoop, moesten zondag naar Makkinga voor het vervissen van de Ooststellingwerf Cup. Remco Nijholt werd verdienstelijk 1e en tevens kampioen, met op de 3e plaats Stefan Wolthoff. De andere 3 teamleden van het Meerholt vis Team behaalde verdienstelijke resultaten door allemaal vis te vangen, Jon de Wit, Rik Slagter en Max Vermeeren kregen allen een herinnerings medaille uitgereikt door de Wethouder. De eerst volgende wedstrijd is zondag 22 juni, de Familie visdag van de Rietvoorn uit Berkoop, aanvang 9.00 uur bij de Bank.

Jeugdteam onder leiding van Anne Geertsma Fries Kampioen

Oldeberkoop - Hemrik – Afgelopen weekend was het Fries kampioenschap 2007, jeugd te Leeuwarden. Er werd gestreden aan de waterkant van het van Harinxma kanaal. De weersvoorspellingen waren van dien aard, dat de zon de vissers gunstig gezind was. Het visteam van Visser uit Hemrik had zich ingeschreven met 8 vissers. Coach Anne Geertsma uit Jubbega had zich als doel vooraf gesteld dat 25% van de vissers naar het NK in Nijkerk gezonden konden worden. Vooraf was nog al wat trainingsuren door de jeugdige heren vissers gemaakt, in samenspraak met hun begeleiders. Bij de einduitslag bleek dat Anne Geertsma met maar liefst 4 vissers naar het NK 2007 mag. Een zeer emotionele coach sprak na afloop van een euforische dag voor hem persoonlijk en voor het gehele team met hun begeleiders. Na afloop werden de prijzen uitgereikt in café Wap en werden gelijk alle geselecteerden voor het federatie team 2008 bekend gemaakt, ook hier mochten nog eens 3 leden van het Visser Hengelsport Team uit de Hemrik voor geselecteerd. Kortom een dag vol succes voor Anne Geertsma, welke tevens zijn contract verlengde met Dhr. Hille Visser uit de Hemrik. De uitslag van het Fries kampioenschap was: 1e pr. Jeffrey Hijlkema ( B groep )met 6700 gr.De Rietvoorn uit Oldeberkoop 2e pr. Douwe Seefat ( A groep )It Stikelbearske uit Hemrik e.o. 2780 gr. 3e Tjesse Minkes ( B groep )It Stikelbearske 3310 gr. 6e pr. Binne Jan Visser ( B groep ) It Stikelbearske 2080 gr. 8e Sjoerd Visser ( B groep ) It Stikelbearske 1370 gr. 10e pr. Fimme Marra ( B groep )It Stikelbearske 1140 gr. 12e Mark van Schaik en Danny Nijholt ( Beide B. groep ) Het NK in Nijkerk zal plaatsvinden op 1 september.

Jeugdteam succesvol bij selectietraining

Oldeberkoop - Hemrik – Afgelopen zondag was de tweede selectietraining voor de Friese jeugdkampioenschappen 2007, welke dit jaar gehouden zullen worden aan de boorden van het van Harinxma kanaal te Leeuwarden op Zaterdag 2 juni 2007. De training werd gehouden aan het van Harinxma kanaal bij Leeuwarden. De trainingen zijn een initiatief van Dhr. Anne Geertsma uit Jubbega in samenwerking met diverse jeugdbesturen van omliggende visverenigingen. Het is altijd moeilijk om de oudere jeugd aan de waterkant te houden, vaak word er door visclubs weinig aandacht aan de groep jeugd besteed. Het is echter heel belangrijk voor deze doelgroep om een juiste stimulans te vinden om hen aan het vissen te houden. Het initiatief werd dan ook door de besturen van Hemrik / Wijnjewoude en Oldeberkoop graag ontvangen. Een uitgelezen kans om met een ervaren visser en trainer je kennis van vissen op een hoger peil te brengen. Na een gezamenlijke theorieavond op 28 april was het op zondag 20 mei de dag van de praktijk. De wedstrijd training bestond dan ook geheel in een algemene training met als belangrijkste taken materiaal beheersing en het nabootsen van een kampioenschap. Op de tweede plaats kwam deze dag het behaalde visresultaat. De laatste training voor de F.K. jeugd is op zondag 27 mei. Trainingslocatie is wederom het van Harinxmakanaal te Leeuwarden. De vangsten van de heren vissers waren als volgt: 1e pr. Douwe Seefat It Stikelbearske 2360 gr. 2e pr. Danny Nijholt De Rietvoorn 2260 gr. 3e pr. Mark van Schaik De Rietvoorn 1860 gr. 4e pr. Binne Jan Visser It Stikelbearske 1700 gr. 5e pr. Exequo Jeffrey Hijlkema De Rietvoorn 1520 gr. en Tjesse Minkes It Stikelbearske 1520 gr. 6e pr. Sjoerd Visser It Stikelbearske 1260 gr en de 7e pr. Fimme Marra It Stikelbearske 1220 gr.