Roelof Hijlkema wint 5e wedstrijd Broeresloot

Zondag, 4 juni 2017

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er al weer de vijfde wedstrijd van het prille visseizoen. De leden van de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun wedstrijd aan de Broere Sloot, de waterverbindingsweg tussen de Tjonger en het dorp Vierhuis.

Door de provincie Friesland in samenwerking met de Hengelsport federatie zijn hier een serie vissteigers gemaakt. Met kopstek nummer 1, had Roelof Hijlkema gelijk de Brasem op zijn voerstek, de vissen werden in rap tempo binnengehaald. Met een totaal van 5650 gram vis mocht hij na afloop de eerste prijs in ontvangst nemen. Op een 2e plaats eindigde Marten de Vries met 5210 gram vis. Met deze super vangst nam hij ook de koppositie over, in het klassement van Harry Nijholt. Op een verdienstelijke 3e plaats eindigde Harry Nijholt met 4260 gr. 4e pl. Tjitze Dijk met 4020 gr. 5e pl. Danny Nijholt met 26200 gr. op de 6e pl. Albert de Vries met 2250 gr. 7e pl. Rinze Kootstra met 2160 gr. 8e pl. Lammert Menger 1450 gr. En op de 9e plek Jurjen van Dijk 1360 gr. Totaal 28980 gram. De eerst volgende wedstrijd is zondag 18 Juni, Urkervaart. Zaterdag 10 juni is de Ooststellingwerf Cup, organisatie Donkerbroek.

Krantenverslag, 5 Juni 2017, NOS en Stellingwerf