Rinze Kootstra regelrecht naar dagzege

Zondag, 18 september 2016

Oldeberkoop De tiende viswedstrijd van HSV "de Rietvoorn” na de zomerstop werd in de Helomavaart bij Munnekeburen gehouden. Rinze Kootstra pakte met ruime marge op de nummer 2 de dagzege naar zich toe. Vanaf kopstek nummer een was de eerste brasem door Rinze snel in het net gehengeld.

Voor de hengellaars was het de 10e wedstrijd van de Meerholt competitie. Het weer was rustig, matige wind en zo nu en dan een zonnestraal uit Noordwestelijke richting van de Helomavaart. Het deelnemers veld moest echter strijden tegen elkaar maar ook tegen de elementen van de plezierjachten. Er werd gevist vanaf de steigers, nummer 1 tot en met 35, welke gecontroleerd werden door een BOA van Sportvisserij Nederland.

Het eindresultaat van de wedstrijd luidt: 1e pl. Rinze Kootstra 1790 gr. 2e pl. Tjietze Dijk 1450 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk 1380 gr. 4e pl. Harry Nijholt 950 gr. 5e pl. Roelof Hijlkema 570 gr. 6e pl. Tygo Moes 350 gr. 7e pl. Exequo Jan Moes en Marten de Vries 340 gr. 8e pl. Lammie Kromkamp 270 gr. 9e pl. Lammert Menger 210 gr. 10e pl. Foppe van Dijk 20 gr.11e pl. Danny Nijholt geen vis aangeboden. De tussenstand kan worden nagelezen op de website van HSV de Rietvoorn. De volgende wedstrijd van HSV de Rietvoorn vindt plaats op 9 Oktober in het nieuwe kanaal bij Heerenveen. Vertrek 6.30 uur vanaf de Carpoolplaats in Oldeberkoop.

Krantenverslag, 10e wedstrijd, Helomavaart, Grijpvogel

Verslag de Dreyer, 10e competitiewedstrijd, Helomavaart