“ De Rietvoorn Oldeberkoop “ Uitgerust na vakantie

Zondag, 21 augustus 2016

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 8e competitie wedstrijd van het seizoen. Na een zomerstop van 6 weken vakantie was het voor de deelnemers wennen om weer vroeg op te staan. Er werd gevist aan de boorden van de Tjonger te Oldelamer. Het eerste uur werd er door de deelnemers veel kleine vis gevangen, maar naarmate het weer omsloeg van zonnig naar fikse regenbuien was het gebeurd met de vele aanbeten.

Een enkeling ving nog sporadisch een vis, maar grote aantallen en gewicht werden niet meer waargenomen. Harrie Nijholt was bij loting de gelukkige, door een mooi stek te trekken en een mooie Brasem uit het water te halen. De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Harrie Nijholt, 1800 gram. 2e pl. Lammie Bruinewoud - Kromkamp, 1510 gram. 3e pl. Danny Nijholt, 1470 gram. 4e pl. Albert de Vries, 1040 gram, 5e pl. Marten de Vries, 510 gram. 6e pl. Tjitze Dijk, 350 gr. 7e pl. Foppe van Dijk, 230 gram. 8e pl. Roelof Hijlkema, 210 gr. De overige uitslagen zijn na te lezen op de website.

Krantenverslag Grijpvogel, 8e wedstrijd Oldelamer
Krantenverslag Stellingwerf, 8e wedstrijd Oldelamer