“ Roelof en Harry “ redders op de Merry Maden

Zondag, 10 juli 2016

Oldeberkoop – Zondag was er de 7e competitie Wedstrijd. De wedstrijd werd vervist op een winderig en zonnig parcours aan de Linde te Oldetrijne. Bij aanvang van de wedstrijd konden de vissers plaats nemen op een gemaaid en verschoond van riet parcours. De oevers waren van een dusdanige slechte staat van onderhoud, waarop Harry Nijholt en Roelof Hijlkema tot laat op zaterdag aan het schoonmaken zijn geweest.

Op zich treurig dat een gemeente en provincie geen geld vrijmaken voor oever beheer, terwijl de sportvissers een behoorlijk deel van hun inleggelden moeten afdragen aan de Federatie, het laatst woord is hier nog niet over gesproken. De opkomst was redelijk hoog, de fervente wedstrijdvissers melden zich om 6.30 uur bij parcours uitzetter Roelof Hijlkema. Over de gehele linie van het parcours werd overwegend kleine en jonge vis gevangen. Van begin af vormde zich al een kleine groep vissers welke de juiste strategie te pakken hadden, vaste stok en kleine voerballen was de juiste weg voor grote aantallen vis.

Bij weging bleek Harry Nijholt de juiste strategie gepakt te hebben en het meeste gewicht en aantallen in het net te hebben: 1e pr. Harry Nijholt 1910 gr. 2e pr. Danny Nijholt 1580 gr. 3e pr. Roelof Hijlkema 1330 gr. 4e Jurjen van Dijk 1320 gr. 5e pr. Marten de Vries 1190 gr. 6e pr. Rinze Kootstra 690 gr. 7e Lammert Menger 310 gr. 8e pr. Jan Moes 160 gr. 9e pr. Tjietze Dijk 60 gr. Tussenstand Meerholt Competitie 2016: 1e pl. Harry Nijholt De eerst volgende wedstrijd is 21 Augustus, na het zomerreces, de 8e Competitie wedstrijd Oldelamer, vertrek om 6.00 uur vanaf de Carpool plaats, Rotonde Oldeberkoop. De overige resultaten kunnen worden nagelezen op de website van de Rietvoorn.

Krantenverslag, Grijpvogel, 19 Juli 2016

Visvriend Tjietze Dijk, met zijn bewaarzak voor zijn vissen, Merry Maden 2016