“ Sportvissers de Rietvoorn “ huldigen Albert de Vries

Woensdag, 10 februari 2016

Oldeberkoop – Afgelopen dinsdag was er de Jaarvergadering 2016 met daaraan gekoppeld de huldiging van de afgetreden secretaris Albert de Vries. Albert is ruim 20 jaar actief geweest binnen het bestuur van de visclub, hij is een man waar je als vereniging op kunt bouwen en vertrouwen memoreerde voorzitter Jan Moes.

Voor de nieuwe vacature van secretaris heeft het echtpaar Nijholt zich gemeld, het betreft een duo functie welke zich het beste laat omschrijven met een administratieve en een vistechnische taak. De Biotoop rond Oldeberkoop zal in de gaten worden gehouden, met name voor de oevers van de Tjonger en de Vis trap van gezamenlijk 2,5 miljoen euro in de Linde. Als hoogtepunt werden de prijswinnaars van het afgelopen visseizoen 2015 gehuldigd voor hun prestaties van het afgelopen seizoen. De wedstrijdvissers uit Oldeberkoop hielden hun jaarvergadering in het pannenkoeken Restaurant de Koepelbos te Oldeberkoop. Voorzitter Jan Moes kon een voltallige delegatie van de wedstrijdvissers verwelkomen. De clubpreses begon bij aanvang van de vergadering met een minuut stilte voor de 2 vissers welke het afgelopen jaar waren overleden. De penningmeester Jan Vermeeren kreeg een pluim voor de positieve cijfers welke het afgelopen boekjaar werden gedraaid, debet. Het ledental was weer iets gestegen, wat toch weer enig perspectief geeft om het visseizoen 2016 weer sterk in te gaan. De prijzentafel voor het afgelopen visseizoen was goed gevuld, bijeen gebracht door de heren Lammert Menger, Harrie Nijholt en Frans van der Meer van de groep Meerholt. De Zomercompetitie werd door Albert de Vries met 2473 cm. 2e pl. Roelof Hijlkema met 2114 cm vis, 3e Jurjen van Dijk met 1944 cm. De Meerholt Competitie werd gewonnen door Harrie Nijholt met maar liefst 44990 gr. 2e pl. Roelof Hijlkema 38670 gr. 3e pl. Albert de Vries met 31920 gr. 4e pl. Marten de Vries met 18820 gr. 5e pl. Tjietze Dijk 16670 gr. De koppelwedstrijd had de volgende winnaars: 1e stek Lammert Menger en Jurjen van Dijk 1550 gr. 2e stek Rinze Kootstra en Tjietze Dijk 1450 gr. 2e Koppelwedstrijd 1e pl. Roelof Hijlkema 7330 gr. 2epl. Rinze Kootstra en Foppe van Dijk 2680 gr. Na afloop bedankte de voorzitter de leden en wenste hun succes voor het seizoen 2016. De eerste wedstrijd zal gehouden worden op zondag 20 maart, vertrek 7.00 uur. Vanaf de Carpoolplaats, Rotonde te Oldeberkoop.

Foto gemaakt door Danny Nijholt

Krantenverslag Jaarvergadering 2016, Griffioen