Jeugd van HSV “ de Rietvoorn “ naar Ooststellingwerf Cup

Zondag, 29 mei 2022

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de tweede jeugdwedstrijd van het visseizoen 2022. De wedstrijd werd gehouden op het thuiswater van de club, namelijk de Tjonger, oostelijk gedeelte. Vele jeugdleden uit Oldeberkoop en Nijeholtpade hadden zich aangemeld voor kwalificatie wedstrijd voor de Ooststellingwerf Cup 2022 welke zal worden georganiseerd door Visclub Ons genoegen uit Oosterwolde.

Gelukkig voor de organisatie werd er door alle vissertjes minstens 1 visje gevangen, maar zoals als altijd waren er uitschieters. Er werd gevist om centimeters vis, waarvan Arjan Hornstra er de meeste vissen uit het water haalde. Op een verdienstelijke 2e plaats eindigde Mano Molenaar, gevolgd door Jan Gauke van der Voort. De definitieve uitslag was als volgt: 1e pl. Arjan Hornstra 118 cm, 2e pl. Mano Molenaar 72 cm, 3e pl. Jan Gauke van der Voort 47 cm 4e pl. Sjoerd Vaartjes 25 cm. 5e pl. Niek Jongsma 16 cm, 6e pl. Rowin Molenaar 12 cm vis De eerste 6 prijswinnaars gaan naar de grote finale. Op de 1e reserve plaats eindigde Nora Vaartjes met 11 cm. de overige resultaten zijn na te lezen op de website van de HSV de Rietvoorn. De grote Finale in Oosterwolde om de Ooststellingwerf Cup is zondag 19 Juni vertrek om 8.00 uur bij school de Tjongeling in Oldeberkoop. Aanvang wedstrijd 9.00 uur, einde wedstrijd11.00. Na afloop werden de prijzen door voorzitter Marten de Vries uitgereikt en werden de begeleiders Harry Nijholt en Roelof Hijlkema bedankt voor hun inzet.

Bijgaand op de Foto:

Alle prijswinnaars met hun gewonnen prijzen 2022