“ Albert de Vries “ wint grote prijs op Urk

Zondag, 27 juni 2021

Oldeberkoop – Zondag was er de 2e sportactiviteit en of wedstrijd van het seizoen 2021. De een na laatste ontmoeting voor de zomervakantie van 2021. Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart. De vissers zaten heden morgen pal op de wind en de ruim aanwezige zon. De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. het zonnige weer, soms keiharde wind en soms bijna geen wind en weinig dikke brasems.

Vanaf het beginsignaal hadden alle wedstrijdvissers beperkt vis op de voerstek, bij winnaar Albert de Vries, vissend vanaf visstek 2, trokken de vele voorns en 1 Brasem gelijk op het voer aan. Jan Moes wist door het voeren met maïs geen vis te vangen, zelfs geen mooie F1 Karper, zoals in 2020 op de wal te takelen. Voor witvissers is het uniek dat vissen met een gewicht van 2 kilo op de kant kunnen worden gehaald, het lukte zowel Foppe van Dijk, als Marten de Vries om een Brasem van 2 kilo plus in het schepnet te krijgen. De eindresultaten van de wedstrijdvissers waren redelijk maar hebben toch visles van Urkers nodig: 1e pl. Albert de Vries 3125 gr. 2e pl. Exequo Foppe van Dijk en Marten de Vries met 2650 gr. 3e pl. Roelof Hijlkema met 1000 gr. In het tussenklassement gaat Albert de Vries ruim aan de leiding, ca. 5 kilo voor op de rest, de rekenkamer is druk aan het werk gezet. Voor de resterende uitslagen, zie de website van HSV de Rietvoorn. De eerst volgende sportactiviteit, wedstrijd is 11 Juli, Broeresloot te Rotstergaast, vertrek 6.00 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Krantenartikel, Stellingwerf, HaH 29 Juni 2021

Verslag Dreier, augustus 2021