“ De Rietvoorn Oldeberkoop “ vist records bij opening

Zondag, 13 juni 2021

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 1e competitie wedstrijd van het seizoen. Voor de zomerstop van 6 weken vakantie was het voor de deelnemers een warme 1e competitiedag. Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Spannenburg.

Het eerste uur werd er door de deelnemers veel Brasem gevangen. De wedstrijd mocht gevist worden met toestemming van Sportvisserij Fryslân. Er werd gevist door de leden met het door het RIVM opgestelde pakket Corona maatregelen. Albert de Vries was bij loting de gelukkige, door een mooie stek te trekken en heel veel mooie Brasems uit het water te halen, in totaal 30 stuks. Bij weging was Albert de Vries dagwinnaar met maar liefst 34000 gram vis op de weegschaal, een clubrecord. Het oude record grote wateren stond op naam van Marten de Vries met 16750 gram. Harry Nijholt mocht naafloop de 2e prijs mee naar huis nemen, gevolgd door Foppe van Dijk op een mooie 3e stek. De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Albert de Vries met 34000 gr. 2e pl. Harrie Nijholt, 28560 gram. 3e pl. Foppe van Dijk, 23870 gram. 4e pl. Marten de Vries 19985 gr. 5e pl. Jurjen van Dijk 6190 gr. 6e pl. Rinze Kootstra 4750 gram. De overige uitslagen zijn na te lezen op de website van de visclub. De eerst volgende wedstrijd is 27 Juni, Urkervaart, Urk, vertrek 6 uur bij de Carpool in Berkoop.