“ Jurjen van Dijk “ gespannen op Spannenburg

Zondag, 20 september 2020

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 4e sportactiviteit van het seizoen. De wedstrijdvissers van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop waren allen present. Na een tijdelijke corona stop van enkele weken was het voor de deelnemers een zeer welkome en warme Sportactiviteit. Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Spannenburg.

Het eerste uur werd er door de deelnemers redelijk veel Brasem gevangen, maar naarmate het weer omsloeg van zonnig naar zonniger was het de kleinere vis met de vele aanbeten. De scheepvaart nam toe en het was gebeurd met beet. Een enkeling ving het laatste uur nog sporadisch een vis, maar grote aantallen en gewicht werden niet meer waargenomen. Jurjen van Dijk was bij loting de gelukkige, door een mooi stek te trekken en een paar mooie Brasems uit het water te halen. Roelof Hijlkema mocht naafloop de 2e prijs mee naar huis nemen, gevolgd door klassementsleider Marten de Vries op een mooie 3e stek.

In de onderlinge familiestrijd moest opa Jan Moes het nipt afleggen tegen junior en tevens kleinzoon Tygo Moes, de terugrit zal er een zijn met veel gejuich van Tygo.

De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Jurjen van Dijk 10050 gr. 2e Roelof Hijlkema, 9045 gram. 3e pl. Marten de Vries 7620 gr. 4e pl. Harry Nijholt, 6870 gram. 5e pl. Lammert Menger, 4865 gram, 6e pl. Foppe van Dijk 4855gr. 7e Albert de Vries 3970 gr. 8e pr. Tygo Moes 2160 gr. 9e pr. Opa Jan Moes, 1860 gr. 10e pr. Tjietze Dijk 1640 gr. 11e pl. Rinze Kootstra 1475 gr. De overige resultaten en uitslagen zijn na te lezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is 4 Oktober, inhaal sportactiviteit Urkervaart op Urk. vertrek 6.30 uur bij de Carpool in Berkoop.

Krantenverslag, Nieuwe Ooststellingwerver, HaH, 23 September 2020

Verslag, Dreier, November 2020