“ Albert de Vries “ pakt dagzege op Aalsum

Zondag, 23 augustus 2020

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de senioren visactiviteit van het seizoen. Het was voor de wedstrijdvissers weer even wennen om na het zomerreces de wekker weer te moeten zetten. Deze wedstrijd werd gehouden aan de het Prinses Margriet Kanaal ter hoogte van het dorpje Aalsem, nabij de spoorbrug ter hoogte van Irnsum.

De wind, regen en zon lieten zich veelvuldig afwisselend zien. De vissers waren goed gekleed, dit had op de vis een goede en soms mindere uitwerking. De vis aasde slecht, alleen de scheepvaart, aanwezig in grote aantallen was samen met de regen een grote tegenstander.

De honger kon gestild worden, goed voeren en goed inwerpen bracht Albert de Vries de eindzege met een totaal van 9530 gr. Harry Nijholt behaalde op korte afstand de 2e plaats met 8575 gram, Marten de Vries eindigde op een derde plek met een totaal van 7030 gram, zijn koppositie kwam niet in gevaar.

De overige uitslagen waren als volgt: 4e pl. Jurjen van Dijk met 2410 gram, 5e pl. Foppe van Dijk 1780 gr. 6e pl. Lammert Menger 1620 gr. 7e pl. Tjietze Dijk met 720 gr. 8e pl. Rinze Kootstra 635 gr. De eerst volgende wedstrijd is op 6 September, wedstrijd te Heerenveen, aan het Heerenveens Kanaal. Vertrek 6.00 uur bij de Carpool te Oldeberkoop.