“ De Rietvoorn “ Oldeberkoop start sportactiviteiten

Zondag, 19 juli 2020

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 1e sportactiviteit van het seizoen 2020. Vlak voor de aanvang van het visseizoen brak het corona virus uit, waardoor de 75 jarige Hengelsport vereniging volledig op slot kwam te zitten, begrijpelijk, maar gezondheid gaat voor. De Rietvoorn leden hadden van Sportvisserij Fryslân en gemeente Leeuwarden toestemming om een activiteit uit te schrijven.

Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Oude Schouw. Het eerste uur werd er door de deelnemers veel Voorn en een enkele Brasem gevangen, maar naarmate het weer omsloeg van zonnig naar zonniger was het gebeurd met de vele aanbeten, de scheepvaart nam toe en het was gebeurd met felle aanbeet. Een enkeling ving nog sporadisch een vis, maar grote aantallen en gewicht werden niet meer waargenomen. Marten de Vries was bij loting de gelukkige, door een mooi stek te trekken en een paar mooie Brasems uit het water te halen. Marten de Vries mocht naafloop de dagzege mee naar huis nemen, gevolgd door Foppe van Dijk en op een mooie 3e stek voor Jurjen van Dijk. De weging werd geheel volgens de RIVM regels uitgevoerd, mondkapjes, handschoenen en de 1.5 meter afstand.

De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Marten de Vries 6830 gr. 2e pr. Foppe van Dijk 4810 gr. 3e Jurjen van Dijk 2190 gr. 4e pr Rinze Kootstra 1725 gr 5e pr. Harrie Nijholt, 1430 gr. De overige uitslagen zijn na te lezen op de website. De eerst volgende sportactiviteit is 23 Augustus, Prinses Margriet Kanaal Aalsum, vertrek 6 uur bij de Carpool in Oldeberkoop.

Foto Foppe van Dijk, 2020, Prinses Margrietkanaal, Oude Schouw

Krantenverslag, 2020, Prinses Margrietkanaal, Stellingwerf