“ Visclub de Rietvoorn “ huldigt Jan Moes

Zaterdag, 29 februari 2020

Oldeberkoop – Afgelopen dinsdag was er de Jaarvergadering 2020 met daaraan gekoppeld de huldiging van de afgetreden voorzitter Jan Moes. Jan Moes is ruim 26 jaar actief geweest binnen het bestuur van de visclub, hij is een man waar je als vereniging op kunt bouwen en vertrouwen memoreerde Harry Holtman, voorzitter Sportvisserij Fryslân. De heer Holtman was uitgenodigd om Jan Moes te eren voor het vele werk welke hij in de gehele periode voor Hengelsport de Rietvoorn heeft verricht, niets was hem te veel, zijn visclub was alles voor hem.

Na afloop van de vergadering werden Jan en zijn vrouw Ellie rijkelijk bedolven met cadeaus en een bloemetje. Voor de nieuwe vacature van voorzitter heeft Dhr. Marten de Vries zich gemeld, het betreft een functie welke zich het beste laat omschrijven met praktijk gerichte kijk op vissen voor zowel de senioren, maar zeker de jeugd zal weer nieuwe wind in worden geblazen. De Biotoop en viswateren rond Oldeberkoop zal in de gaten worden gehouden, met name voor de oevers van de Tjonger en de Vis trap van gezamenlijk miljoenen euro’s in de Linde.

Als hoogtepunt werden de prijswinnaars van het afgelopen visseizoen 2019 gehuldigd voor hun prestaties van het afgelopen seizoen. De wedstrijdvissers uit Oldeberkoop hielden hun jaarvergadering in het pannenkoeken Restaurant de Koepelbos te Oldeberkoop. Voorzitter Jan Moes kon bij aanvang een voltallige delegatie van de wedstrijdvissers verwelkomen. De club preses begon bij aanvang van de vergadering aan het voorzitten van zijn laatste vergadering voor HSV de Rietvoorn. De penningmeester Jan Vermeeren kreeg een opgestoken voor de positieve cijfers welke het afgelopen boekjaar werden gedraaid, debet. Het ledental was weer iets gestegen, de 250 ledengrens is gepasseerd, wat toch weer enig perspectief geeft om het visseizoen 2020 weer sterk in te gaan.

De prijzentafel voor het afgelopen visseizoen was goed gevuld, bijeen gebracht door de heren Lammert Menger, Harrie Nijholt en Frans van der Meer van de groep Meerholt. De Zomercompetitie werd gewonnen door Roelof Hijlkema met 2113 cm. 2e pl. Albert de Vries met 2093 cm vis, 3e Lammert Menger met 983 cm. De Meerholt Competitie werd gewonnen door Marten de Vries met maar liefst 64975 gr. 2e pl. Harrie Nijholt 53300 gr. 3e pl. Albert
de Vries met 41590 gr. 4e pl. Jurjen van Dijk met 40520 gr. 5e pl. Lammert Menger 30625 gr. De koppelwedstrijd had de volgende winnaars: 1e stek Rinze Kootstra en Albert de Vries 8535 gr. 2e stek Marten de Vries en Roelof Hijlkema 8190 gr. 2e Koppelwedstrijd 1e pl. Jurjen van Dijk en Tjietze Dijk 3905 gr. 2e pl. Rinze Kootstra en Albert de Vries 2335 gr. De Herfstwedstrijd werd gewonnen door Jurjen van Dijk met 4405 gram.

Na afloop bedankte de voorzitter de leden en wenste hun succes voor het seizoen 2020. De eerste wedstrijd zal gehouden worden op zondag 29 maart, Koppelwedstrijd, vertrek 7.00 uur. Vanaf de Carpoolplaats, Rotonde te Oldeberkoop.

Krantenverslag Nieuwe Ooststellingwerver HaH

Jaarverslag Dreier, 2020, April