“ Marten de Vries “ pakt zege in Heerenveen

Zondag, 5 mei 2019

Oldeberkoop – Afgelopen zondag visten de hengelaars van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop in Heerenveen. Op 5 mei moesten de vissers nog in het winterpak, lage temperatuur en sneeuwvlokken waren deze morgen het lot voor de vissers.

Aan het Heerenveense kanaal, ter hoogte van het clubhuis van de Roeivereniging werd de wedstrijd gehouden. De gewichten van de vissers waren hoog en er werden redelijk grote Brasems gevangen. De oorzaak was dat er niet aantallen brasems werden gevangen, het was paaitijd. De strijd tussen Marten de Vries en Harry Nijholt was de gehele wedstrijd aanwezig, Beide vissers pakten om en om vis, wat resulteerde in een spannende weging, toch bracht wegen het grote verschil van 5 kilo op de weegschaal.

De resultaten waren als volgt: 1e pl. Marten de Vries 8045 gr. 2e pl. Danny Nijholt 7145 gr. 3e pl. Roelof Hijlkema 6035 gr. 4e pl. Tjietze Dijk 5215 gr. 5e Albert de Vries 4595 gr. 6e pl. Harry Nijholt 3785 gr. 7e pl. Lammert Menger 2845 gr. 8e pl. Jurjen van Dijk 2825 gr. 9e pl. Foppe van Dijk 2760 gr. 10e pl. Rinze Kootstra 2530 gr.

In het tussenklassement gaat Marten de Vries aan de leiding met 14160 gr.2e pl. Harry Nijholt met 12025 gr. en op de 3e pl. Tjietze Dijk met 9930 gr. De eerst volgende wedstrijd is 19 Mei Helomavaart, Munnekeburen. In de middag is er een Jeugdwedstrijd voorkwalificatie voor de Jeugd Ooststellingwerf Cup, vertrek 14.30 uur vanaf het schoolplein.

Bron: Nieuwe Ooststellingwerver, 9 mei 2019