“ Harry Nijholt “ wint op Aalsum

Zondag, 28 april 2019

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de tweede senioren viswedstrijd van het seizoen. Deze wedstrijd werd gehouden aan de het Prinses Margriet Kanaal ter hoogte van het dorpje Aalsum, nabij de spoorbrug ter hoogte van Irnsum.

De Zon was aanwezig, maar de regen nog beter. De vissers waren allen gekleed en voorzien van hun winter pak en regenkleding, dit had op de vis een negatieve werking. De vis aasde goed, de paaitijd was volop aan de gang.

De honger kon gestild worden, goed voeren en goed inwerpen bracht Harry Nijholt de eindzege met een totaal van maar liefst 6815 gram, Op de 2e plaats eindigde Rinze Kootstra met 5355 gr. 3e pl. Lammert Menger 3055 gr. 4e pl. Marten de Vries met 2995 gr. 5e pl. Tjietze Dijk met 2685 gr. 6e pl. Albert de Vries 2565 gr. 7e pl. Jurjen van Dijk met 2410 gr. De overige resultaten en tussenklassement kunt u nalezen op de website.

De eerst volgende wedstrijd is op 5 mei, wedstrijd te Heerenveen, Industrieterrein Noord, nabij de Roeivereniging. Vertrek 6.00 uur bij de Carpool te Oldeberkoop.