“ Marten de Vries “ pakt zege na herweging

Zondag, 16 september 2018

Oldeberkoop – Afgelopen zondag visten de hengelaars van de Rietvoorn uit Oldeberkoop te Heerenveen. Aan het Heerenveense kanaal, ter hoogte van het clubhuis van de Roeivereniging waren de gewichten van de vissers niet erg hoog, wel redelijk aantallen vis werd er gevangen. De oorzaak was dat er niet veel brasem werd gevangen,waarom konden de vissers naafloop niet aangeven.

De strijd tussen Marten de Vries en Harry Nijholt was de gehele wedstrijd aanwezig, Beide vissers pakten om en om vis, wat resulteerde in een spannende weging, 2 keer wegen bracht het minieme verschil van 100 gram verschil op de weegschaal.

De resultaten waren als volgt: 1e pl. Marten de Vries 6360 gr. 2e pl. Harry Nijholt 6260 gr. 3e pl. Albert de Vries4970 gr. 4e pl. Lammert Menger 3060 gr. 5e pl Roelof Hijlkema 2640 gr. In het tussenklassement gaat Marten de Vries aan de leiding met 70140 gr.2e pl. Harry Nijholt met 59240 gr en op de 3e pl. Jurjen van Dijk met 38750 gr. De eerst volgende wedstrijd is 30 September, Helomavaart, Munnekeburen. Vertrek 7.00 uur bij de rotonde Oldeberkoop.

Krantenverslag Stellingwerf, 19 September 2018