“ De Rietvoorn Oldeberkoop “ uitgerust op vakantie

Zondag, 15 juli 2018

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 8e competitie wedstrijd van het seizoen. Voor de zomerstop van 6 weken vakantie was het voor de deelnemers een warme competitiedag. Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Spannenburg.

Het eerste uur werd er door de deelnemers veel Brasem gevangen, maar naarmate het weer omsloeg van zonnig naar zonniger was het gebeurd met de vele aanbeten, de scheepvaart nam toe en het was gebeurd met aanbeet. Een enkeling ving nog sporadisch een vis, maar grote aantallen en gewicht werden niet meer waargenomen. Harrie Nijholt was bij loting de gelukkige, door een mooi stek te trekken en een paar mooie Brasems uit het water te halen. Harry Nijholt mocht naafloop de dagzege mee naar huis nemen, gevolgd door Jurjen van Dijk en op een mooie 3e stek voor Rinze Kootstra.

De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Harrie Nijholt, 7830 gram. 2e pl. Jurjen van Dijk, 7160 gram. 3e pl. Rinze Kootstra 6250 gram. 4e pl. Danny Nijholt, 6060 gram. 5e pl. Lammert Menger, 4680 gram, 6 Tjietze Dijk, 3980 gr. 7e pl. Marten de Vries, 2860 gram. De overige uitslagen zijn na te lezen op de website.

De eerst volgende wedstrijd is 2 September, Prinses Margriet Kanaal Aalsum, vertrek 6 uur bij de Carpool in Berkoop. De wedstrijd op 29 Juli, Helomavaart gaat niet door, zal later worden ingehaald op een nader te bepalen datum.

Krantenverslag, NOS en Stellingwerf